Witam
W poprzednim poście został pobieżnie opisane pierwowzory
rowerów , co zakończyło się pierwowzorem roweru jaki znamy z dzisiejszych czasów.
Dzisiaj chciałem przedstawić jak dalej się rozwijała konstrukcja , a przez kolejne 50lat całkiem sporo zostało udoskonalone.
Do szkieletu jaki został przedstawiony, zostały dodawane kolejne cześci , aż zakończyło się na kompletnej amortyzacji , jak i super lekkich konstrukcji jakie są nam dzisiaj oferowane.
Jednak wszystko po kolei , wraz z produkcją Starley’a , która została uznana za pierwszy bezpieczny rower ,wszystko zaczęło nabierać tępa . Jego produkcja okazała się sukcesem i zaczęła się rozprzestrzeniać na cały świat . Dzięki czemu rowery stały się coraz bardziej popularne , w związku z tym rozwój nabrał tępa.
Minęły trzy lata a świat doczekał się za pośrednictwem
John’a Boyd Dunlop pierwszych opon pneumatycznych . Dzięki temu wynalazkowi jazda
jednośladem zaczęła nabierać innej jakości, dodanie opon sprawiło spore
ułatwienie jak i łatwość w jeździe .
Jego nadmuchiwane opony , miały początek w trzykołowym rowerku jego syna . Gdy zauważył że jego pomysł przyczynił się do sprawniejszego poruszania roweru , zaczął próbować z większymi kołami , co przyniosło zaskakujące rezultaty . Następnie testował swój wynalazek na boisku w Cherryvale i po udanych testach opatentował w grudniu 1888roku.
Przewyższenie opon Dunlop’a nad pozostałymi produktami , została zademonstrowana przez Willie Huma wygrywając pierwszy wyścig w Irlandi a nastepnie w Anglii .
Dopiero w nowym stuleciu zaczęło się rozwijać poprzez
wprowadzenie pierwszych systemów zmiany przełożenia . Następnie wprowadzeniu bardziej praktycznego rozwiązania czyli ‘wolne koło’ . Ten patent w
przybliżeniu polega na tym, że gdy przestajemy kręcić korbą odłączana jest zębatkę
tylnia od koła , co powoduje zaprzestanie przekazywania napędu na tylne koło
, a korba pozostaje nieruchomo .
W nowym stuleciu
pojawiło się zagrożenie dla rowerów pod postacią samochodów i moda na rowery
zaczeła spadać a samochody stały się wygodniejsze , co skutkuje do dzisiejszych
czasów .\
W latach trzydziestych włoska firma Campagnolo rozpoczyna
karierę kolarską , co za tym idzie zaczęła wprowadzać nowinki na ten rynek. W
1930r opatentuje piastę z szybko zamykaczem , jakże w dzisiejszych czasach
powszechnie używaną . Dziesięć lat później prowadza przerzutki umożliwiające
cykliście zmianę położenia biegu z pozycji na rowerze , bez konieczności
wyjmowania koła.
W latach 60 , dzięki Alex Moulton zaczęto produkcję rowerów na małych kołach , która okazała się bardzo popularna . Następnie zaczęto wprowadzać rowery składane .
Rowery składane swoją historie wywodzą z wojskowego użytku na początku wieku , które były w łatwy sposób możliwe do przenoszenia . Z początkiem produkcji nie były dobrze przyjęte przez ludzi, były zbyt ciężkie jak i drogie. Dopiero w latach 60 seria ‘ wigry’ znalazła swoich miłośników Jednak dane modele posiadały prymitywną konstrukcję jak i swoja wagę , do tego dochodziło uciążliwe odkręcanie śrub mocujących za pomocą kluczy.
Dopiero piętnaście lat później zostały wyeliminowane powyższe wady jak i zmniejszony rozmiar kół do 16 cali przez Andrew Riche . Tak właśnei powstał ‘’Brompton’’ który jest produkowany do dzisiajszego dnia , i jest podstawą dla większości rowerów składanych
Tak właśnie w latach 80 powstało to co wielu interesuje rower górski , czyli klasyczne MTB.
Tak właśenie wspólniie Joe Breeze z Gary Fisher i Charlie Kelly stworzyli pierwsze MTB
Jednka o MTB będzię opszerniej w nastepnym pości
Pozdrawiam......
Online Casino (India) - Download Free Online Casino (India)
OdpowiedzUsuńOnline kadangpintar Casino 메리트 카지노 쿠폰 India - Play Casino Games at the best India Casino Sites ✓ Online Casino Sites ✓ Welcome Bonuses ✓ Free Slots ⚡ Play now choegocasino at